UX writing i microcopy; treści do interfejsów
Jako zawodowy copywriter, co do zasady, przygotowuję wszelkiej maści treści, także o charakterze funkcjonalnym, jaki mają treści UX. UX writing jest właściwie integralną częścią świadczonej przeze mnie usługi copywriterskiej. Nigdy nie zajmowałam się wyłącznie nim, choć mam w swoim portfolio treści do interfejsów i microcopy.
Uczestniczyłam w budowie wielu stron, portali, czy aplikacji mobilnych i webowych, dla których przygotowywałam takie treści. Gdy zamówisz u mnie UX writing, otrzymasz więc funkcjonalne, dopasowane do Tone of Voice Twojej marki, a zarazem chwytliwe opisy przycisków nawigacyjnych, czy wezwania do akcji (CTA) na Twoją stronę, do aplikacji, czy serwisu.
UX writing i microcopy
W dobie mnogości opcji i różnorodności form, w jakich można obecnie prezentować czy rozpowszechniać informacje, to od warstwy UX może ostatecznie zależeć, czy strona www, portal, serwis, program, aplikacja, czy gra, odniesie sukces rynkowy. Warto więc zwrócić na nią szczególną uwagę – nie tylko pod kątem designu graficznego.
Nie ma możliwości uproszczenia absolutnie wszystkich informacji do intuicyjnej formy graficznej. Jak dotąd, uniwersalnego charakteru możemy dopatrywać się jedynie w serduszku, którym oznaczamy w sieci wszystko, co nam się podoba. Całą resztę nadal w jakiś sposób opisujemy, nawet jeśli jedynie poprzez microcopy takie jak CTA ,czy tagi.
UX writer portfolio
Jako copywriter z doświadczeniem w tworzeniu treści do interfejsów, chętnie przygotuję microcopy na Twoją stronę internetową, czy do aplikacji webowej. Pracuję w większości narzędzi graficznych online i klasycznych (Adobe), do zarządzania zadaniami i efektywnością, także w dwóch językach (angielski, polski).