Tani copywriter – 50% rabatu dla nowych klientów
Tani copywriter, np. oferujący teksty za 5, 10, czy 20 zł za 1000 znaków, prawdopodobnie nie jest dobry. W najlepszym wypadku dopiero zaczyna lub zleca pisanie początkującym, którzy godzą się na tak niskie stawki. W najgorszym – generuje treści w AI. Stawki za copywriting w 2024 roku nie powinny spadać poniżej 30 zł netto za 1000 znaków ze spacjami.
Gdy widzisz niższe, zatrzymaj się i zastanów, czy rzeczywiście chcesz przepłacać za coś, co mógłbyś przygotować sam przy pomocy sztucznej inteligencji, czy też wolisz podjąć współpracę z doświadczonym specjalistą, który naprawdę zna się na tym, co robi. Tobie zostawiam odpowiedź.
Tani copywriter – czy to możliwe?
Napisanie niezłego tekstu na 1000 znaków w języku polskim zajmuje realnie około godziny. Stawkę za 1000 znaków copywritera możesz więc traktować jak tę za godzinę pracy.
Według mnie, żaden copywriter nie powinien zarabiać mniej, niż 40 zł za godzinę, bo nie mając umiejętności i doświadczenia, mógłby zarobić niewiele mniej niemal gdziekolwiek.
Dodatkowo, praca copywritera SEO wiąże się z koniecznością ponoszenia rozmaitych kosztów. Utrzymanie strony internetowej kosztuje 1000 zł rocznie, subskrypcja narzędzi SEO ok. 2500 zł rocznie, drugie tyle obsługa księgowa. Do tego dochodzą jeszcze składki ZUS i zaliczki na podatek dochodowy do Urzędu Skarbowego, amortyzacja sprzętu, czy VAT.
Uważam, że tani copywriter po prostu nie jest w stanie utrzymać się z copywritingu, jeśli nie pisze dziesiątek tysięcy znaków dziennie. Z kolei jeżeli tak robi – teksty, które tworzy w tym szaleńczym trybie, z pewnością nie są dopracowane, a ich jakość nie należy do najwyższych. Czy warto więc za nie płacić?
Moje stawki za copywriting w 2024 roku
Uważam, że pracuję w oparciu o stawki, które są konkurencyjne rynkowo i określenie „tani copywriter” poniekąd też mnie dotyczy. Na dowód, podaję moje aktualne stawki za copywriting w 2024 roku, które nie należą do bardzo wygórowanych. Oto, jak się plasują:
- treści do Internetu wizerunkowe, sprzedażowe i SEO – od 45 do 65 zł za 1000 znaków;
- krótkie formy reklamowe i kreatywne – od 200 do 5000 zł netto, wyceniane indywidualnie.
Szukasz większych konkretów? Sprawdź mój cennik usług copywriterskich, w którym podałam stawki dla różnego typu treści i najczęściej realizowanych projektów.
50% rabatu dla nowych klientów
Rozumiem, że specyfika niektórych zleceń może rodzić podejrzenia co do tego, czy sprawdzę się w nich, czy nie – np. dlatego, że podobnych projektów brakuje w moim portfolio. Z tego względu, jako tani copywriter oferuję do 50% rabatu na pierwsze zlecenie dla nowych klientów. Zamówione u mnie treści wykorzystasz nawet, jeśli nie zdecydujesz się na współpracę.