Pozycjonowanie organiczne
SEO, naturalnie!
Pozycjonowanie organiczne SEO jest jedną z najlepszych metod budowania widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach. Jest to technika, w której do wysokich pozycji
i satysfakcjonującego ruchu, dochodzi się w prosty, naturalny sposób. Bez wspomagania reklamami, opłacanymi linkami z zewnątrz, czy wymuszonymi działaniami w social media.
Nie przeczytasz o tym w żadnym poradniku. Nie usłyszysz też od żadnego eksperta od optymalizacji stron. Dlaczego? Bo gdy zorientujesz się, że możesz pozycjonować swoją witrynę stosunkowo tanio, a do tego z efektami, które utrzymają się przez długi czas, nawet gdy już dawno zapomnisz o tym, ile za to zapłaciłeś, nigdy nie zechcesz robić tego inaczej!
Co to jest pozycjonowanie? Definicja wierszem:
Czas się nauczyć, Panowie i Panie
Z czego się składa pozycjonowanie
Ma ono trzy dominujące części
Przy czym najważniejszą jest tworzenie treści
Google ceni tylko te pod czytelników
Nie te poskładane dla jego robocików
Artykuły, fotki, grafiki, filmiki….
Królem jest tu co tent – on daje wyniki!
By jednak mógł zostać odnaleziony
Powinien być linkami z zewnątrz wzmocniony
Im więcej i lepszych się dlań zdobędzie
Tym częściej i wyżej w Google on będzie
Ważna jest jednak też sama strona
Dynamiczna, czytelna, dobrze ułożona
Wygodna w nawigacji i intuicyjna
Na każdym ekranie tak samo atrakcyjna
Lecz nawet i z tymi trzema czynnikami
Nad którymi pracuje się nieraz latami
W pozycjonowaniu trzeba mieć też farta
Bo zmiana algorytmu jest jak joker w kartach.
SEO dawniej i dziś
Branża SEO przeżywa prawdziwą rewolucję. Dostosowuje się już nie tylko do kaprysów wyszukiwarki Google, ale i coraz bardziej znaczącego Bing, algorytmów rozmaitych
mediów społecznościowych, platform zakupowych, czy też kaprysów dynamicznie rozwijających się mechanizmów sztucznej inteligencji.
Znane i polecane dotychczas metody pozycjonowania, przestają powoli działać.
Efekty, jakie przynoszą, bywają niewspółmierne do nakładów czasowych, czy finansowych im poświęconych – co dotyczy zwłaszcza nowych domen, witryn niewielkich biznesów,
czy stron działających w obrębie mocno obleganych nisz rynkowych. Zatem…
… jak pozycjonować strony internetowe w 2024 roku?
Odpowiedź na to pytanie nie zmienia się od kilku, jeśli nie kilkunastu lat. Mimo to, w sieci wciąż pojawiają się coraz to nowsze poradniki na ten temat. Jest to nieco zabawne, bo choć SEO nie da się robić „jak dawniej”, np. przy użyciu agregatorów linków, to czynnik gwarantujący skuteczność pozycjonowania stron internetowych wciąż się nie zmienił i…
…jest nim oczywiście content. Nie chodzi natomiast jedynie o „jakieś” teksty zoptymalizowane pod SEO, a wszystko, co strona ma do zaoferowania. Czas mdłych treści, artystycznego wodolejstwa, pisania o wszystkim i niczym, nienaturalnego upychania języka korzyści w tekstach, czy pospiesznie dobranych na stockach zdjęć, dawno minął.
Nowoczesny marketing treści
Internauci i roboty Google’a, czy Bing, wymagają teraz więcej. By strona była przez nie uznana za wartą wyróżnienia, jej content musi być dopracowany do perfekcji. Tylko taki zatrzymuje użytkowników, dosłownie kradnąc ich czas i zachęca ich do podejmowania działań. By mógł to robić, musi być zarówno wartościowy, jak i oryginalny.
Poza tym, co chce się za jego pośrednictwem przekazać, należy dopracować formę, w jakiej się go podaje. Powinna być atrakcyjna w odbiorze. Opatrzenie treści nieprzypadkowymi (słowo klucz!) grafikami i multimediami to niezbędne minimum. Przy obecnych możliwościach, problemu nie powinno stanowić nawet umieszczanie np. elementów interaktywnych w treści.
Pozycjonowanie naturalne, czyli jakie?
Pozycjonowanie naturalne jest efektem inwestycji w content o wyżej opisanych cechach. Koniec końców to on bowiem zwycięża walkę o uwagę i interakcje użytkownika, której jakość poddawana jest ocenie robotów. Zresztą, co tu dużo mówić – zwrócę się teraz do urodzonych w starym Millennium, którzy powinni dobrze zrozumieć ten przykład – znacie Elektrodę?
Gwoli wyjaśnienia, dla tych, którym Elektroda nic nie mówi – jest to rozbudowane forum, którego użytkownicy wymieniają się doświadczeniami związanymi z majsterkowaniem przy elektronice. Do regularnego odwiedzania serwisu, który lata świetności ma już dawno za sobą, nie zniechęcił jego użytkowników nawet fatalny design i UX zatrzymany w latach 90tych.
Powód?
Przyczyną takiego stanu rzeczy jest, oczywiście, content – unikalny i z tytułu osobistego zaangażowania użytkowników w jego tworzenie, bardzo wartościowy. Najlepsze znane mi złote rączki nadal odwiedzają Elektrodę w poszukiwaniu porad i chętnie udzielają ich innym.
Jakości zawartości tego forum niemal nic nie jest w stanie przebić!
Dziś, dyskusje tego typu przenoszą się do mediów społecznościowych. Na Facebooku, czy w rożnych komunikatorach, znajdziemy kanały zrzeszające ludzi, których łączą najdziwniejsze zainteresowania. Przykład forum dyskusyjnego Elektroda może być więc w obliczu obecnych realiów nieco archaiczny, jednak dobrze obrazuje bazową zasadę.
Pozycjonowanie organiczne
Zasadę, która mówi o tym, że inwestycja w zawartość, tj. treści i inny content online jest jedyną, na jaką można obecnie bezpiecznie postawić. Łatwo w końcu przepalić budżet na testowanie platform zakupowych, formatów reklamowych, czy prace IT przy wdrażaniu innowacji, jednak nakłady finansowe i czasowe na te działania, mogą się nigdy nie zwrócić.
Tymczasem, w przypadku inwestowania w content, ryzyko braku jakiegokolwiek zwrotu z inwestycji, jest bliskie zeru. Zawsze podkreślam, że choć pozycjonowanie SEO poprzez treści nie przynosi błyskawicznych rezultatów, które świetnie prezentują się w raportach, to bije na głowę inne formy promocji w sieci dlatego, że:
- Niewiele kosztuje | Profesjonalnie przygotowany tekst promujący produkt czy usługę, będzie kosztował maksymalnie kilkaset złotych brutto. W przypadku, gdy będzie dotyczył produktu / usługi o dużej wartości, już jeden zakup dokonany w mniejszym czy większym stopniu dzięki temu tekstowi, będzie gwarantował całkowity zwrot z inwestycji.
- Łatwo ocenić jego efektywność | W niektórych branżach zaufanie klienta jest nagminnie nadużywane, bo przez brak wiedzy i doświadczenia, nie może on zweryfikować jakości dostarczanego mu produktu, czy świadczonej na jego rzecz usługi. Skuteczność tekstów widać w statystykach – odwiedzin, zaangażowania, pozycji, czy wreszcie sprzedaży.
- Nie wymaga nawiązywania długoterminowych umów | Istnieją w biznesie projekty, których realizację rozkłada się na długie miesiące, czy lata – ale i takie, którym wystarczy poświęcić określony, krótki przedział czasowy, by doprowadzić do ich realizacji. Pozycjonowanie organiczne poprzez content marketing należy do tych drugich.
Skuteczne pozycjonowanie SEO
W trakcie mojej dwunastoletniej już przygody z SEO i content marketingiem, wielokrotnie udowodniłam prawdziwość twierdzenia powtarzanego niczym mantra we wszystkich poradnikach na temat pozycjonowania SEO i marketingu online. CONTENT IS THE KING, bo to on decyduje o tym, czy witryna odniesie sukces w wyszukiwarkach, czy wręcz przeciwnie.
Sprawdź, jak łatwo pozycjonować się w Internecie poprzez dobrej jakości content!
Z największą przyjemnością przygotuję dla Ciebie taki, dzięki któremu sam zobaczysz,
że niedrogie i skuteczne pozycjonowanie SEO
jest jednak możliwe.
Psst… skorzystaj z 50% rabatu na pierwsze zlecenie!